Personlig träning i grupp.

Våra klasser

Läs mer om vårat utbud av klasser

Våra klasser

På våra klasser får du ta del av en gemenskap och pepp av övriga deltagare, och motivation och stöd av den personliga tränaren. Framförallt så får du framgång i din träning.  

Klasserna är utformade i mindre grupper för att möjliggöra att du som individ ska bli sedd, uppmärksammad och få indivudell coaching. Max antal deltagare är av den anledningen 8 personer. 

Movement-träning - överkropp

Vår Movement-träning - överkropp fokuserar på styrke- och rörlighetsträning för att öka dina uttrycksmöjligheter i främst överkroppen. Här kan du lära dig allt från att göra din första chin-up eller dip till att göra en muscle up, handstående armhävningar eller en brygga.

Movement-träning - underkropp

Vår Movement-träning - underkropp fokuserar på styrke- och rörlighetsträning för att öka dina uttrycksmöjligheter i främst underkroppen. Här fokuserar vi på starka och flexibla ben/ höfter för att kunna hoppa, lyfta eller enbart förflytta dig med bättre kontroll. Du kan till exempel lära dig gå ner i split, spagat eller nudda marken.

Movement-styrka 

Vår Movement-Styrka är en helkroppsklass där fokus ligger på styrketräning för att öka dina uttrycksmöjligheter och skapa en hälsosam kropp gjord för rörelse.

Rörlighetsträning - underkropp

Vår rörlighetsträning med fokus på underkropp kommer ge dig bättre rörlighet och mer användbart rörelseomfång. Bättre rörlighet och framförallt kontroll över din rörlighet minskar risken för skador och ökar prestationsförmågan och effektiviteten i kroppen. 

Handståendeklass

Passar både för nybörjare och för dig som är mer van vid att vara upp och ner. Under klassen bygger vi en stark grund för ett stabilt handstående. Vi arbetar med både styrka och rörlighet för att göra ditt handstående så bra som möjligt.

Floorwork

I denna klassen lär vi oss att arbeta dynamiskt med hela vår kropp i relation till golvet, i något som kan efterlikna dans/akrobatik. Vi arbetar både med isolerade rörelsemönster och med att integrera dessa i kortare sekvenser. Med hjälp av rörelser som t.ex. böja, stötta, brygga, båga, glida och rulla, lär vi oss att navigera mellan höga och låga nivåer i rummet. Följaktligen ger det här oss träning i att artikulera och koordinera specifika segment i kroppen, för att uträtta olika uppgifter. Genom att förflytta oss på olika sätt med hjälp av momentum, friktion, kraft och timing så lär vi oss även förstå dessa faktorer bättre. 

Meditation

Meditation är en övning inom själviakttagelse där man som individ använder en teknik för att rikta sin uppmärksamhet avsiktligt — mot något föremål, en föreställning eller företeelse. Det kan bland annat vara sin egen andning, en punkt man iakttar, ljud i ens omgivning eller fokus på den egna kroppen.

Det finns en stor variation av tekniker som man kan använda sig av, i den här klassen kommer vi främst utöva meditation i en sittande eller liggande position med slutna eller halvöppna ögon. Vi utövar meditation i syfte att träna upp vår förmåga i att vara uppmärksamma och medvetna över vår egna upplevelse. Vidare kan detta leda till att vi lär oss hantera automatiska tankar, känslor och kroppsliga förnimmelser bättre.

Improvisationsklass

En grundläggande introduktion till improvisation och dess olika användningsområden för både kropp och sinne.  En dansant rörelsebaserad klass som kan appliceras och kombineras med all typ av fysisk träning samt, i teorin till all typ av kreativt utövande.

Alla jobbar utifrån sin egen kropp, med sina egna förutsättningar och igen tidigare förkunskap behövs.
I klassen arbetar vi med tydliga övningar, själv, i par och hel grupp med bl.a viktfördelningar, förflyttningar, fallteknik, kontakt, samarbete, rörelse meditation och olika typer av rörelsebaserade problemlösningar.  

Att träna improvisatoriskt bidrar till större självinsikt och medvetenhet om ens val och inarbetade mönster. Det ger ett ytterligare perspektiv, en bredare palett och större möjlighet till förnyelse och förändring.
Man kan säga att improvisationen hjälper oss att bli mer källkritiska mot oss själva i de val vi tar samtidigt som vi utforska nya möjligheter och utvidgar vårt rörelsevokabulär.

>