PERSONLIG TRÄNING I GRUPP


Det här får du när du tränar med Frihet i rörelse

  • På vår gruppträning får du hjälp av en personlig tränare med expertis  inom styrka och rörlighet. Vi utgår alltid från var du befinner dig i  nuläget och anpassar träningen därefter.
  • Få riktiga resultat av din träning. Genom välplanerade pass i mindre grupper med varierande fokus kan du räkna med att du får ut det mesta av din träning. Här tränar vi smart!
  • Bli en del av vår härliga gemenskap där vi tillsammans peppar varandra.



Så här säger några av våra medlemmar:

profile-pic
Michaela Juth

Träningen har varit väldigt givande, bra planerad med bra mål och väldigt rolig! Sedan jag började så känner jag en annan styrka i min kropp och att spänningar i nacke och axlar försvinner mer och mer. Tim som tränare hjälper en att utmana sin kropp på ett sätt jag aldrig har gjort tidigare, göra övningar som jag troligtvis aldrig skulle göra eller klara. Tim har en förmåga att se en även i grupp och hjälpa till med det som behövs rättas till. Sen skrattar vi mycket och har väldigt trevligt även om det är jobbigt!

profile-pic
Mika

Tack vare Tim har jag hittat träningsglädjen och motivationen igen. Efter flera år med smärtor i kroppen och svårighet att träna som jag vill kan jag äntligen röra mig med frihet. Jag hade gett upp hoppet om att kunna springa igen efter skador men klarar nu flera km löpning utan problem. Tim har hjälpt mig att bli starkare, rörligare och att förstå min kropps behov. Han är en otroligt engagerad och kunnig tränare och även om det är gruppträning känns det som att man har sin egen PT varje pass. Dessutom har vi otroligt roligt när vi tränar. Vi är ett gott och familjärt gäng som alltid peppar och stöttar varandra. Kom och häng med oss!

profile-pic
Sofia Larsson Arbetsterapeut

Förutom en rolig, social grupp med mycket positivitet så känns det inte som man tränar för man gör det på ett så roligt sätt! Jag har fått använda min kropp och träna den utan att jag tänkt på det många gånger. Tim är otroligt duktig och ser och korrigerar de fel man ev gör på ett väldigt bra sätt. Han möter också alla där just de är i sin träning och klarar eller inte klarar, korrigerar och hittar olika sätt att utföra saker på andra eller enklare sätt om man inte klarar vissa moment. På detta sätt har jag kunnat växa och utvecklas i min träning otroligt mycket!

Klasser

Movement-träning - överkropp

Vår Movement-träning - överkropp fokuserar på styrke- och rörlighetsträning för att öka dina uttrycksmöjligheter i främst överkroppen. Här kan du lära dig allt från att göra din första chin-up eller dip till att göra en muscle up, handstående armhävningar eller en brygga.

Movement-träning - underkropp

Vår Movement-träning - underkropp fokuserar på styrke- och rörlighetsträning för att öka dina uttrycksmöjligheter i främst underkroppen. Här fokuserar vi på starka och flexibla ben/ höfter för att kunna hoppa, lyfta eller enbart förflytta dig med bättre kontroll. Du kan till exempel lära dig gå ner i split, spagat eller nudda marken.

Movement-Styrka

Vår Movement-Styrka är en helkroppsklass där fokus ligger på styrketräning för att öka dina uttrycksmöjligheter och skapa en hälsosam kropp gjord för rörelse.

Handståendeklass

Passar både för nybörjare och för dig som är mer van vid att vara upp och ner. Under klassen bygger vi en stark grund för ett stabilt handstående. Vi arbetar med både styrka och rörlighet för att göra ditt handstående så bra som möjligt.

Rörlighetsträning - underkropp

Vår rörlighetsträning med fokus på underkropp kommer ge dig bättre rörlighet och mer användbart rörelseomfång. Bättre rörlighet och framförallt kontroll över din rörlighet minskar risken för skador och ökar prestationsförmågan och effektiviteten i kroppen.

Yogaflow

En klass där vi jobbar i mjuka flöden som förbereder kroppen för asanas (yogapositioner). Vi ökar rörlighet i framförallt rygg och höft och bekantar oss med yogapositioner i ett följsamt flöde. Vi kommer gå igenom andningens betydelse samt ta oss tid för stillhet.

Floorwork

I denna klassen lär vi oss att arbeta dynamiskt med hela vår kropp i relation till golvet, i något som kan efterlikna dans/akrobatik. Vi arbetar både med isolerade rörelsemönster och med att integrera dessa i kortare sekvenser. Med hjälp av rörelser som t.ex. böja, stötta, brygga, båga, glida och rulla, lär vi oss att navigera mellan höga och låga nivåer i rummet. Följaktligen ger det här oss träning i att artikulera och koordinera specifika segment i kroppen, för att uträtta olika uppgifter. Genom att förflytta oss på olika sätt med hjälp av momentum, friktion, kraft och timing så lär vi oss även förstå dessa faktorer bättre.

Meditationsklass

Meditation är en övning inom själviakttagelse där man som individ använder en teknik för att rikta sin uppmärksamhet avsiktligt — mot något föremål, en föreställning eller företeelse. Det kan bland annat vara sin egen andning, en punkt man iakttar, ljud i ens omgivning eller fokus på den egna kroppen.

Det finns en stor variation av tekniker som man kan använda sig av, i den här klassen kommer vi främst utöva meditation i en sittande eller liggande position med slutna eller halvöppna ögon. Vi utövar meditation i syfte att träna upp vår förmåga i att vara uppmärksamma och medvetna över vår egna upplevelse. Vidare kan detta leda till att vi lär oss hantera automatiska tankar, känslor och kroppsliga förnimmelser bättre.

Fyll i formuläret nedan:

Fyll i formuläret nedan för att boka in din konsultation.

VANLIGA FRÅGOR

Hur stor är gruppen?

Vilka klasser ingår i medlemskapet?

Hur nära inpå en klass kan man boka?

Hur långt innan går det att boka?

Var bokar jag klasserna?

>